Odwiedziło Blogg

niedziela, 3 marca 2013

Masa Cukrowa - Przepis na Masę cukrową

Postanowiłam ,   nauczyć się  jak zrobić masę cukrową - a z Niej chcę nauczyć się tworzyć figurki.
Wczoraj pierwszy raz zrobiłam taką masę a efektem moich ćwiczeń jest - przejedzona Pszczółka Maja ;)  oczywiście nie chciałam żeby wyszła mi taka "pulchna"  i wałek na brzuszek był szczupły ;) jednak Maja tyła w oczach ;) - muszę ćwiczyć masę dalej :P


Przejedzona Pszczółka Maja :))
 
 


Ten PRZEPIS mam z polecenia Pani która zajmuje się tworzeniem CUDÓW z masy zawodowo:


80 dag cukru pudru
10 dag glukozy ( w płynie lub w proszku)
4 łyżeczki żelatyny
70 ml wody
(do figurek + cmc)

Zelatynę moczyć w wodzie ( ciągle mieszając) aż się rozpuści.
Postawić naczynie z rozpuszczoną żelatyną nad parą wodną lub na gazie i dodać
glukozę ( ja dodaje w proszku). Ciągle mieszac syrop uważając aby sie NIE
ZAGOTOWAŁ!!!
Jak się zagotuje, wywalić do kosza i zacząć jeszcze raz .
Kiedy syrop ostygnie ( ale nie całkowicie) stopniowo dosypywać przesiany cukier puder
ciągle mieszając . Nie koniecznie trzeba dodawac cały cukier, trzeba wyczuc ten
moment , kiedy nalezy przestac go dodawac . Duzo zalezy od jakosci cukru pudru .
Można dodać kilka kropelek aromatu do ciast np. migdałowy, waniliowy lub
pomarańczowy (wg. upodoban) .

Wyrabiać aż masa będzie miała konsystencje plasteliny.

Blat lekko posypać mąką ziemniaczaną i wałkować mase podsypując tą mąką tak aby
masa nie przyklejała się do blatu.

Rozwałkowaną mase zwinać na wałek lub układając na przedramieniu przeniesć na tort
posmarowany masą na bazie masła , dopasowac rękami i obkroić niepotrzebne boki.

1.Masa zrobiona z podanych skladników wystarcza na pokrycie dużego tortu o średnicy
30 cm. i jeszcze zostanie na ozdoby.

2. Masa jest śnieżnobiała przez co można ją dowolnie barwić , najlepiej dobrymi
barwnikami w proszku lub w paście.

3. Robi się ją około 5 - 10 minut.

3. Koszt takiej masy wynosi 6 zł.

2 komentarze:

  1. Dzień dobry-podziwiam Pani talent.
    We wtorek są urodziny mojej córeczki i planuję coś sama wykombinować.Mam pytanie- czym Pani smaruje ( maluje) te postacie na torcie, że one tak błyszczą?
    Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedź i gratuluję talentu!!! Kasia ( mitms@wp.pl )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. smaruję pedzelkiem maczanym w przegotowanej wodzie żeby zmyć cukier puder i wtedy tak błyszczą :) pozdrawiam

      Usuń